Nordea

FRA UNIBANK TIL NORDEA

2000

Kunde

Nordea

Beskrivelse

Online udvikling af offline identitet
2000 til 2005 – Lancering af Nordeas ny identitet fra det tidligere Unibak. Vi havde et hemmelig logo og en farve #003366 under dæk navnet “Cobra”.

Fra helhed og ned til det enkelte element, struktur, navigation, farver, ikoner, grafiske elementer, visualisering af applikationer, m.m.. Implementering af E-guidelines i 4 sprog til brug i de nordiske lande for koncernens regi.

Det perfekte udnyttelsen af hvert et pixel.
Brugervenligheden var i centrum, sikkerhed og et hurtigt load var et must. Alle involverede skulle kunne implementerer, formidle og brug det både ude til kunderne, men også intern i organisationen. Fra en tid hvor vi arbejdede med websafe, et eneste browserformat (800×600) og jpegs måtte højst fylde 40k. Udfordringerne var mange, men at løse dem er mit speciale.

Rolle i projektet

Design Lead
Art Direction
UX | UI – Design
Grafisk Design
konceptudvikling
Produktionsansvarlige
Kundekontakt