Mercedes-Benz

SMART TOUR FOR TWO

2012

Kunde

Mercedes-Benz

Beskrivelse

Smart-o-meter er et kampagne oplæg for Smart. Bilen er lille og kun med 2 sæder, derfor var det vigtigt at udarbejde et kampagne som involverede dig og een mere.

Facebook var (i 2012) det ideale platform til at udvikle kampagnen med konkurrence modul. Du trækker, bogstavelig talt, din lille smart hvor den med en fjeder bliver skudt ud i en lang bane hvor dine facebook venner er linet op.

En meget enkelt, men sjov, engagerende måde at aktiver din Smart, køre med den, og “hente” din ven. Er man ikke helt tilfreds med hvor man lander, så skyder man bare Smart’en på en ny tur. Når man har fundet hvem man skal på Smart Tour med, deltager man i konkurrencen og at blive udtrukket til en dag med en “Smart Tour for Two”.

Kampagnen støttes op af Facebook post’s og promovering via brugernes egne delinger.

En relevant kampagne med fokus på produktet.

Rolle i projektet

Konceptudviking
Kampagne mekaniske
Art Direction
UX | UI – Design
Kundekontakt